Obieg faktur
Opis sytuacji
Polskie przedsiębiorstwo, duża ilość faktur rejestrowanych (od dostawców). Faktury zbierane przez departamenty, a następnie zgłaszane (raz dziennie) do działu księgowości.
Potrzeby biznesowe
Przedsiębiorstwo chce przede wszystkim jak najbardziej zautomatyzować rejestrację faktur, ich "wstępne" opracowanie przez poszczególne departamenty, a także zarządzanie fakturami (data rejestracji, dostawca, powiązany projekt, itd.). Dodatkowym cel to szybkie odszukanie faktury w systemie oraz przegląd historii faktur danego dostawcy.
Rozwiązanie i jego cechy
Przedsiębiorstwo wykorzystuje platformę IBM Lotus Notes Domino do codziennej pracy. W związku z tym wybraliśmy ten system do zaprojektowania aplikacji, której cechy są następujące (między innymi):
- rejestracja faktur w systemie.
- dołączanie skanów faktur w postaci PDF.
- powiązanie faktur z projektem oraz dostawcą rozwiązania.
- przeglądanie faktur, łatwe ich wyszukiwanie (np. z powiązaniu z dostawcą).
- raporty na temat ilości faktur vs. projekt (dostawca).