Akceptuję

Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies) oraz podobne technologie w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia. Więcej w Polityce prywatności

Projektowanie aplikacji z użyciem notacji UML.

Czas trwania szkolenia: 3 dni

Przeznaczenie kursu

  • Szkolenie przygotowane jest dla projektantów/developerów systemów i aplikacji.

 

Oczekiwane umiejętności słuchaczy

  • Programownie przynajmniej na poziomie podstawowym w Java. Zalecana znajomość metodologii programowania obiektowego oraz podstaw procesu rozwijania systemów.

 

Program szkolenia

Wprowadzenie do obiektowości:

  • Pojęcia z zakresu obiektowości (Obiekty, Klasy, Komunikaty, Hermetyzacja, Polimorfizm, Dziedziczenie).
  • Podejście obiektowe (Od ogółu do szczegółu, Odpowiedzialność klas i obiektów, Wyznaczanie interfejsów).
  • Wykorzystanie wzorców projektowych na wybranych przykładach).

Wprowadzenie do modelowania:

  • Znaczenie modelowania.
  • Zasady modelowania.
  • Modelowanie obiektowe.
  • Rodzaje modeli: (Modele biznesowe, Modele analityczne, Modele systemowe).

Wprowadzenie do notacji UML:

  • Rodzaje diagramów (Diagram przypadków użycia, Diagram klas, Omówienie pozostałych diagramów).
  • Mechanizmy rozszerzania.
  • Mechanizmy nakładania ograniczeń.

Modelowanie procesów biznesowych:

  • Cele modelowania procesów.
  • Diagramy wykorzystywane do modelowania procesów (Diagram analizy wysokiego poziomu, Diagram czynności, Diagram maszyny stanowej).
  • Biznesowe przypadki użycia
  • Modelowanie obiektów biznesowych.

Analiza z wykorzystaniem przypadków użycia

  • Biznesowe i systemowe przypadki użycia.
  • Zadania związane z analizą przypadków użycia (Identyfikacja aktorów, Określenie przypadków użycia, Ogólny diagram przypadków użycia, Krótkie opisy przypadków użycia i aktorów, Określenie zakresu przedsięwzięcia, Pełna analiza przypadków użycia, Podział systemu na podsystemy).
  • Szczegółowa dokumentacja przypadków użycia.

Modelowanie architektury

  • Architektura (Ważność modeli, Definicja architektury, Perspektywy, Modele i perspektywy, Budowanie architektury, Systemy komponentowe).        
  • Modelowanie (Modelowanie przypadków użycia, Opracowanie przypadków użycia, Model logiczny, Model danych, Model wdrożenia, Model implementacji, Perspektywa procesowa).

Studium wykorzystania UML w procesie tworzenia aplikacji.

 

Metoda szkolenia

Kurs ma formę wykładu z praktycznymi ćwiczeniami.

 

Pomoce szkoleniowe

Uczestnicy kursu otrzymują materiały kursowe w języku polskim.

 

Czas trwania: 3 dni

Termin szkolenia proszę sprawdzić w harmonogramie.